برندینگ شخصی » آموزشگاه بازارسازان | مرکز آموزش مهارت های بازاریابی و فروش
  • برای ثبت نام کلیک کنید
تکمیل ثبت نام
راهکارها


برندینگ شخصی


8 دلیل برای اینکه یک برند شخصی معتبر می تواند باعث موفقیت شما شود.

منبع: www.entrepreneur.com

نویسنده: Matt Sweetwood

همواره به یاد داشته باشید که اگر یک برند شخصی معتبر و قدرتمند ندارید، در بسیاری از جنبه های شخصی، کاری و حرفه ای خود دچار ضعف و نقصان خواهید شد.

امروزه برندسازی شخصی یکی از ملزومات بسیار مهم برای کسانی است که می خواهند کار و کسب فعلی خود را ارتقا دهند، کار بهتری پیدا کنند، رسانه ها به آنها توجه نمایند، مسئولیت و پست کاری خود را ارتقا دهند و یا افراد و دوستان با کیفیت تری پیدا کنند.

برندسازی شخصی تمرینی است برای اینکه افراد خودشان و همچنین شغل و حرفه خود را به عنوان یک برند، بازاریابی نمایند. به بیان دیگر فرآیند ایجاد یک تصویر ذهنی درباره یک فرد در ذهن دیگران را برندسازی شخصی می نامیم. هر فردی دارای برند شخصی مخصوص به خود است، حتی اگر این مسئله را بداند و یا نداند، اما نکته بسیار مهم این است که همه ما باید تلاش کنیم تا تصویری قدرتمند، جذاب و قابل لمس از خود ارائه دهیم. با توجه به این مقدمه سوال اصلی این است که چرا افراد اصولا به برندسازی شخصی احتیاج دارند؟ در این مقاله 8 دلیل عمده برای پاسخ به این سوال مطرح می کنیم:

1-فرصت ها شما را پیدا می کنند.

زمانی که برند شخصی شما جذاب باشد، مشتریان، فروشندگان، رسانه ها و حتی بعضی از سازمان ها به دنبال همکاری با شما خواهند بود.

به طور مثال من (نویسنده مقاله) امروز مدیرعامل یک شبکه اجتماعی جدید هستم، اما نکته مهم این است که من  آنها را مجاب کردم تا در این مورد با من تماس بگیرند، در حالی که حتی نمی دانستم که چنین پستی در شرکت آنها خالی است. شاید این مسئله به این دلیل اتفاق افتاد که من در رسانه ها ظاهر می شدم، در مجلات مقالاتی چاپ می کردم و سخنرانی هایی برگزار می نمودم.

2-قدرت شبکه های بر خط ( آنلاین)

زمانی که شما یک برند شخصی قابل اتکا دارید، افراد شما را بسیار جذاب و خاص می پندارند، به همین جهت آنها تلاش می کنند تا با شما ارتباط برقرار کنند. به طور مثال من هر روز چندین درخواست دوستی جدید در لینکدین و توییتر دریافت می کنم، از افرادی که می خواهند من را دنبال کنند و بیشتر درباره من بدانند.

3-قدرت شبکه های حضوری افراد

زمانی که من در رویدادها و جلسات شرکت می کنم، جنبه های بسیار زیادی از برند شخصی خود را می توانم با افراد به اشتراک بگذارم و این مسئله من را نسبت به شخصی که پیش شما می آید و می گوید " سلام اسم من جو هست و من سرویس های بیمه می فروشم " بسیار کار کشته تر نشان می دهد؛ چرا که من در حوزه برند شخصی و حرفه ای خود حرف های زیادی برای گفتن دارم. من می توانم مهارت های خودم را با بهره گیری از برخی امکانات آنلاین ارائه دهم به طور مثال مهارت هایی در زمینه کارآفرینی، سخنرانی، کارها و امور غیر انتفاعی و ...

4-کار و کسب خود را بسازید:

زمانی که در سال 2007  من در حال باز طراحی و بازسازی کار و کسب خودم در زمینه عکاسی بودم؛ این برند شخصی من بود که سهم قابل توجهی در بهبود شرایط ایفا کرد. خریداران و تامین کنندگان بیشتر دوست دارند با سازمانی کار کنند که برند شخصی مدیرعامل آن کاملا قابل اتکا هست. مثال هایی برای این موضوع افرادی مانند: ریچارد برانسون، ایلان ماسکا، مارک زوکربرگ، بیل گیتس، وارن بافت و حتی دونالد ترامپ هستند.

در بعضی از سازمان ها برند شخصی مدیرعامل حتی از برند اصلی آن کار و کسب بزرگتر است.

5-استخدام شوید.

بر اساس تحقیقاتی که در SHRM انجام گرفته شده است 84 درصد از مدیران برای استخدام از شبکه های اجتماعی بهره می گیرند، به طور مثال 96 درصد از لینکدین استفاده می کنند و 53 درصد هم از توئیتر.

در آمریکا بسیاری از سازمان ها موقعیت های شغلی خالی خود را ابتدا بر روی توئیتر به اشتراک می گذارند. در ادامه این روند 66 درصد از فیسبوک استفاده می کنند. یکی از دلایلی که مدیران برای استخدام از این روش استفاده می کنند این است که آنها می خواهند شما را خیلی بیشتر از آن چیزی که در رزومه خود نوشته اید بشناسند. آنها می خواهند مطمئن شوند که آیا شما با فرهنگ سازمان آنها سازگاری دارید یا خیر؟

بر اساس یک رویکرد کاملا منطقی مدیران تلاش می کنند که افرادی که رزومه بهتری دارند را استخدام کنند. در چنین شرایطی تصور کنید که دو نفر برای یک سازمان ارسال رزومه می کنند. نفر اول دارای رزومه  فوق العاده خوبی می باشد اما نفر دوم رزومه نسبتا خوبی دارد. اما نفر دوم دارای مقالاتی در زمینه کاری مرتبط با سازمان می باشد که مورد نیاز سازمان هم هست، این فرد علاوه بر این در زمینه های تخصصی خود در صنعت در شبکه های اجتماعی پست هایی را منتشر می کند. با توجه به این شرایط به نظر شما کدام یک از این افراد شانس بیشتری برای استخدام دارند؟

6-دوستان جدیدی پیدا می کنید.

همواره در نظر بگیرید که یک برند شخصی قدرتمند صرفا از نظر کاری بر روی شما تاثیر ندارد. زمانی که شما انسان خوبی باشید، افراد تلاش می کنند تا با شما به صورت شخصی در ارتباط باشند. به طور مثال من بسیاری از افراد را دیده ام که مقاله من را خوانده اند و یا پست من را در شبکه اجتماعی دیده اند و سپس تلاش کرده اند تا با من ارتباط برقرار کنند. امروزه من با بسیاری از آنها دوستان صمیمی هستیم.

7-موفقیت های غیر مترقبه:

زمانی که شما با برند شخصی خاص و قدرتمند خود ظاهر می شوید بسیاری از موفقیت ها صرفا بر اساس شانس به سراغ شما می آیند. به طور مثال اتفاق جالبی در مورد سازمان من افتاد، خانمی که صفحه فیسبوک من را دنبال می کرد پس از اینکه با هم دیگر تماس برقرار کردیم، به عنوان دستیار اجرایی در شرکت من مشغول به کار شد. در ادامه این روند یکی از پزشکان عزیزی که از چاپ کتاب من خبر داشت به سراغ من آمد، ما با همدیگر ویدئوهایی در حوزه سلامت مردان تولید کردیم، و در نهایت به دوستانی صمیمی تبدیل شدیم. حتی یکی از مدیران ارشد یکی از تامین کنندگان شرکت من زمانی که با من در شبکه های اجتماعی ارتباط گرفت در عرضه یکی از محصولات جدیدمان با من هم قدم شد.

8-اعتماد به نفس:

همواره به یاد داشته باشید که زمانی که مطالب خود را ارائه می کنید و دنبال کنندگان شما و همینطور کسانی که مطالب شما را پیگیری می کنند بازخورد مثبتی از خود ارائه می دهند، این مسئله باعث می شود که اعتماد به نفس و همینطور عزت نفس در وجود شما افزایش پیدا کند. این روند در نهایت منتج به این نتیجه می گردد که شما خود را در راهی پرمفهوم خواهید یافت.

در نهایت باید در نظر داشت که اگر شما در حال تلاش برای گسترش کار و کسب خود هستید، اگر در تلاش برای یافتن شغلی جدید هستید، اگر برای پیدا کردن تامین کننده مناسب تلاش می کنید و یا حتی اگر می خواهید دوستان جدیدی پیدا کنید به این مسئله به صورتی کاملا جدی فکر کنید که داشتن یک برند شخصی معتبر و قابل اتکا کمک شایانی به این مسئله می کند. 

شروع دوره پرسنال برندینگ از شنبه 5 آبان ماه. همراه با استاد محسن ایلچی.

با ما در تماس باشید. 4-66028401-021

 

0 دیدگاه :

سامانه آموزش آنلاین بازاریاد