بهره وری در تعطیلات » آموزشگاه بازارسازان | مرکز آموزش مهارت های بازاریابی و فروش
  • برای ثبت نام کلیک کنید
تکمیل ثبت نام
راهکارها


بهره وری در تعطیلات


7 روش برای اینکه در تعطیلات بهره وری بیشتری داشته باشیم (مخصوص کارآفرینان)

منبع: www.entrepreneur.com

نویسنده: Jacqueline Whitmore

 

بیشتر افراد در تعطیلات فقط می خوابند و استراحت می کنند!!! اما کارآفرینان و کسانی که کاروکسب خود را رهبری می کنند معمولا چنین کاری در تعطیلات انجام نمی دهند، چرا که اگر شما کاروکسب خود را داشته باشید معمولاً ٧ روز هفته و در تمام ساعات به کارهای مربوط به آن فکر می کنید. از آنجایی که شما  مجبور نیستید در تمام ایام هفته و ٢٤ ساعته به میز کار خود بچسبید، رعایت برخی نکات کوچک به شما کمک می کند که چارچوب زندگی خود را ساختارمندتر بچینید و در نتیجه بهره وری خود را افزایش دهید. در اینجا به ٧ روش که به شما کمک میکنند تا  در ایام تعطیلات بهره وری بیشتری داشته باشید می پردازیم.

 

١- به صورت ٧/٢٤ کار نکنید.

همواره به یاد داشته باشید که اگر چه بسیار مهم است که در تعطیلات نیز به کاروکسب خود بیاندیشید اما نباید به طور کامل فکر خود را در تعطیلات به کارتان اختصاص دهید. این کار مربوط به روزهای کاری هفته است. به طور مثال در روزهای تعطیل، زیاد پشت میز خود ننشینید و دایم ایمیل های کاریتان را چک نکنید. در عوض روی مواردی که در کاروکسب خود از آن لذت می برید و یا راه های گسترش آن تمرکز کنید. از خود بپرسید من در این هفته، در این ماه، در این سال قرار است که چه کارهایی را به اتمام برسانم؟ همواره به این بیاندیشید که چگونه کارهای روزمره تان شما را به اهداف نهایی تان نزدیک و نزدیکتر می کند.

 

٢- ایمیل هایتان را یکبار یا نهایتاً دوبار در طول روز چک کنید.

یک زمان مشخص در روز را برای چک کردن ایمیل های کاری اختصاص دهید. در این زمان تمامی پیغام ها را خوانده، مسائلتان را حل و فصل کرده و سپس تلفن و ایمیلتان را کنار بگذارید. به یاد داشته باشید که هر چقدر خودتان را با این مسایل بیشتر مشغول کنید از اهداف توسعه ای کار و کسب خود بیشتر دور می شوید.

 

٣- بر روی نشاط و شادابی خود تمرکز کنید.

همواره به یاد داشته باشید که برای خودتان نیز زمان بگذارید. شما می توانید در ایام تعطیل به جاهای ساکت بروید و ریلکس کنید. یا زمان خود را با دوستان و یا اعضای خانواده بگذرانید. همیشه یادتان باشد که در تعطیلات آخر هفته آن قدر از کارهایی که انجام می دهید انرژی بگیرید که اول هفتهی بعد را با قدرت شروع نمایید.

 

٤- بیش از حد نخوابید.

بسیاری از افراد از اینکه تا ظهر بخوابند لذت می برند. اما باید در نظر داشته باشید که این کار چندان برای سلامتی مفید نیست. چرا که شما با این کار الگوریتم طبیعی خواب خود را به خطر می اندازید. یادتان باشد که اگر در روز تعطیل بیش از حد بخوابید، بقیه روز را هم احساس خواب آلودگی خواهید کرد. معمولاً بیش از 2 ساعت بیشتر از روزهای عادی در تعطیلات آخر هفته نخوابید.

 

٥- یک سرگرمی پیدا کنید.

تعطیلات آخر هفته زمان بسیار مناسبی است برای انجام پروژه های جانبی که در طول هفته زمانی برای انجام آن وجود ندارد. شور و شوق درونی خود را دنبال کنید. به طور مثال اگر به کشاورزی یا باغبانی علاقه دارید، این کار را انجام دهید. اگر عاشق مطالعه هستید با یک لیوان قهوه و یک کتاب خوب زمان خود را بگذرانید. حتی می توانید کارهای داوطلبانه در تعطیلات آخر هفته انجام دهید.

 

٦- کارهای مربوط به خانه را محدود کنید.

خیلی از کارهای روتین خانه کلاً زمان شما را در تعطیلات به هدر می دهند. چرا که افراد زیادی به کارهایی مثل جارو کردن، شستن لباسها و .... علاقه مند نیستند. اگر از نظر مالی توانایی این را دارید که برای این قبیل کارها کسی را استخدام کنید حتما این کار را انجام دهید. اما اگر ترجیح می دهید که این کارها را خودتان انجام دهید زمان مشخصی به آنها تخصیص دهید.

 

٧- تحرک داشته باشید.

تمرین های حرکتی انجام دهید. تمرینات منظم باعث سلامتی شما شده و خطر ابتلا به بیماریها را کاهش می دهند. با انجام منظم تمرینات حرکتی سطح انرژی خود را افزایش می دهید. البته در نظر بگیرید که برای انجام این کار لازم نیست که مانند یک ورزشکار المپیک تمرین کنید. حتی ٢٠ الی ٣٠ دقیقه دوچرخه سواری و یا پیاده روی نیز می تواند بسیار مفید باشد.

@parvizdargi

#tmba

0 دیدگاه :

سامانه آموزش آنلاین بازاریاد