14 روش برای ایجاد حس وفاداری در کارکنان » آموزشگاه بازارسازان | مرکز آموزش مهارت های بازاریابی و فروش
  • برای ثبت نام کلیک کنید
تکمیل ثبت نام
راهکارها


14 روش برای ایجاد حس وفاداری در کارکنان


14 روش برای ایجاد حس وفاداری در کارکنان

منبع: www.entrepreneur.com

نویسنده: David Shedd

در تحقیقاتی که اخیراً در موسسه تاورز واتسون ( Towers Watson ) که در زمینه مدیریت منابع انسانی فعالیت می کند انجام گرفته شده، کمتر از ۲۱ درصد از کارمندان اذعان کردهاند که به کار خود عشق میورزند. اینکه چیزی فقط در حدود یک پنجم از کارمندان عاشق کار خود هستند و با جدیت آن را دنبال میکنند موردی بسیار خطرناک برای مدیران است. تحقیقاتی دیگر در این زمینه نشان می دهد، عوامل تاثیر گذار بر میزان وفاداری کارکنان به سازمان به سه بخش اصلی طبقه بندی می گردد:

1.هم راستا و همسو بودن کارکنان با اهداف و چشم انداز سازمان

2.وجود ایمان در کارکنان که مدیران سازمان صلاحیت لازم جهت تشخیص اهداف و چشم انداز سازمان را به درستی دارند.

3.اعتقاد راسخ  به مدیر مستقیم شان که آن مدیر کارمندان خود را پشتیبانی کرده و برای موفقیت آنها وقت می گذارد.

همواره به یاد داشته باشید که کارمندان، سازمان خود را ترک نمی کنند، بلکه از مدیران و سرپرستان خود جدا می شوند. زمانی که کارمندان با استعداد و با ذکاوت، به درجه وفاداری به سازمان می رسند عملکردی خارق العاده از خود نشان داده که میتوانند درصد موفقیت کار و کسب شما را به طرز چشمگیری افزایش دهند.

در این مقاله به چند روشی که مدیران می توانند با انجام آنها حس وفاداری را در کارکنانشان تقویت کنند می پردازیم. 

1-هرگز عصبانی نشوید.

عصبانی شدن ساده است. هر کسی می تواند چنین کاری بکند اما اینکه به روش درست، به میزان درست، و در زمان درست، به میزان لازم عصبانی شوید کار بسیار مشکلی است.

2-هرگز بیش از حد سرد، غیر صمیمی و خشک نباشید.

قصد و نیت های شما چندان برای اعضای تیم مهم نیست، بلکه اعضای تیم، شما را از روی اقداماتتان، خلق و خویتان و همینطور رفتارتان قضاوت خواهند کرد.

3-دائم پیغام های پیچیده و طولانی برای کارکنان خود ارسال نکنید.

همواره پیغام ها و دستورات خود را ساده، متمرکز و اولویت بندی شده ارسال کنید. با دستورات بی مورد و بیش از حد فقط گروه خود را سردرگم میکنید.

4-مزخرف گویی نکنید.

این بدان معنی است که هیچگاه به تیم خود حرفهایی که خودتان اعتقادی به آنها ندارید را نگویید. این مسئله شامل پنهان کردن اطلاعات و دروغگویی هم می شود.

5-فقط به فکر رفاه شخصی خودتان نباشید.

همواره به یاد داشته باشید که رفاه شما به عنوان سرپرست و یا مدیر یک بخش، از موفقیت کارکنان آن بخش سرچشمه می گیرد.

6-همواره مسئولیت اقداماتی که انجام میدهید را بپذیرید.

اگر شما تلاش می کنید که مسئولیت پذیری و پاسخ گویی را در سازمان خود گسترش دهید، خودتان اول از همه در این راه پیش قدم باشید.

7-قبل از بررسی تمام شواهد، نتیجه گیری نکنید.

چند سال در یک روز کاری ناگهان شاهد این بودم که مدیر بخشی از قسمت ها به شدت بر روی یکی از کارمندانش که همان روز صبح در جلسه مهمی شرکت نکرده بود پرخاش می کرد. آن کارمند پس از داد و بیداد مافوقش به آرامی گفت از اینکه در این جلسه شرکت نکردم عذر می خواهم. باید شما را در جریان قرار میدادم، همین الان از بیمارستانی میآیم که مادرم به دلیل بیماری سختی در آن بستری است.

حال از خود بپرسید، آیا واقعاً چنین برخوردی از آن مدیر قابل قبول است؟

8-چیزی که میگویید میخواهم انجام بدهم را واقعاً انجام دهید.

هیچ چیز بهتر از این نیست که در سازمان به وفای به عهد مشهور باشید.

9-فردی پاسخگو باشید ) به ایمیل ها، پیغام ها و تماس های تلفنی با حوصله پاسخ دهید)

شما ممکن است به عنوان مدیر و یا سرپرست فروش، از تیم خود بخواهید که سریعاً پیغامهای مشتریان را پاسخ دهند.  پس در چنین شرایطی خود شما هم باید همین طور باشید.

10-در ملا عام از تیم خود پشتیبانی کنید. 

هرگونه ناراحتی از اعضای تیم و یا عدم موافقت اصولی با آنها می تواند به صورتی کاملاً خصوصی و در بین خودتان انجام بگیرند؛ پس همیشه در مکانهای عمومی از تیم خود پشتیبانی کنید.

11-به اشتباهات خود اقرار کنید.

اگر تصمیم اشتباهی گرفته اید شجاعانه آن را بپذیرید.

12-تیم کاری خود را درک کنید. 

هیچ گاه قدرت درک اعضای تیم تان را دست کم نگیرید.

13-از اعضای تیم کاری خود پرسش کنید و به صحبت های آنها گوش دهید.

پیتر دراکر عنوان می کند که مدیران آینده همواره بیشتر از اینکه حرف بزنند و دستور بدهند؛ می دانند که چگونه پرسش کنند. 

یکی از بدترین و خطرناک ترین عباراتی که هر مدیر و سرپرستی می تواند استفاده کند این است که بگوید " تو نمی فهمی، برای اینکه من می گویم ... "

14-لبخند بزنید.

کمی لبخند زدن هم بد نیست. اما کاملاً هوشیارانه عمل کنید. اگر قرار است که خنده های دروغین تحویل کارکنان خود بدهید، هیچ کار نکنید خیلی بهتر است!

برای شرکت در دوره سرپرستان فروش با تدریس دکتر بابک سبزیان پور با ما در تماس باشید.

021-66028401-4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0 دیدگاه :

سامانه آموزش آنلاین بازاریاد